Dunia

Allahuu, menitis air mata aku tengok budak ni buIl warga emas

TINDAKAN beberapa orang remaja bi4dap membuli seorang lelaki warga emas menimbulkan kemarahan orang ramai selepas rakaman perbuatan itu tular di med1a sos1al Fcebook.

Dalam rakaman vide0 berdurasi 1 minit 24 saat itu, seorang remaja dilihat sengaja menumbangkan sebuah motosikal mengenai kaki pemiliknya, seorang warga emas berkopiah serta berkain pelikat.

Warga emas yang kelihatan tidak berdaya itu terkial-kial mengangkat motosikal itu, sambil kedengaran suaranya beristighfar.

Sejurus kemudian warga emas itu dibaling pula dengan objek seperti serpihan kotak selepas dia memberi nasihat kepada kumpulan remaja itu bahawa tidak guna puasa jika tidak solat.

“Puasa kalau tak solat pun tak guna betul tak?” Kata warga emas itu.

Salah seorang remaja kedengaran menjawab “Janji puasa wak (pakcik) dapat pahala lah juga,” sebelum serpihan kotak itu melayang ke arah kepala warga emas itu namun sempat ditepis dengan tangan kirinya.

Ketika warga emas itu mula hendak bergerak dengan menunggang motosikalnya, salah seorang remaja secara biadap mengambil sebuah botol air mineral sebelum meletakkannya di atas kepala orang tua mal4ng itu.

Di akhir rakaman video kumpulan remaja itu terus mengolok dan mengejek warga emas itu yang sudah mula bergerak dengan motosikalnya meninggalkan mereka.

Di bawah ini rakaman vdeo yang dimaksudkan, sila klik untuk menonton.

Huhhh terbaik bila orang kampung serbu budak-budak nakal.

Pemain Video 1.

Pemain Video 2.

Pemain Video 3.

Ps/ : semoga budak-budak nakal tu dah serik dan berubah laa kesian kat mak bapak dia malu dengan orang kampung.

Antara komen netizen.

Mohd Rashid Salleh – Anak sapa tu..kurang ajaq..tu sebab aku x pernah bagi muka kat ank murid..budak klu bagi muka kepala kita dia panjat..hrmjadah.

Ameerah Asri – bawak jaa laa pi balai. takyah nak backup². biaq budak budak tuh beqaya dalam lokap. puak puak nih semua kena bagi sedaq.

Izuan Hamid – Suh duk kat masjid dak2 nie.. bersih masjid hari2..pastu setiap waktu jadi bilal n siak.. Geram lak tgk.. Kecik besar je.. Nie.

Mohd Fairis – Yg pakai cermin mata topi hitam tu acah2 nak bela budak tu xbagi orng sentuh, klu aku xboleh rembat budak2 tu yg menghalang aku rembat.

Dee Brugo – kluar perot x di azan,ni lah hasilnye…tambah plak baka jnis x brpe elok…klu pkul,lembik bdk ni..kasi pnjara sj lahhhh,dduk dgn thanan seumur hidop…posee2.

Rose Suzana – Ko rakam pastu uplod. Bijakkk. Betul2 vir4l ko dpt. Ingt muke sorg2, rejek buat mnantu ye bakal metua smua.

Ah Beh – Al’hamdulillah dh kna kutip rupanya, baguslh tindakan owg kampung mw duk kasi ajar sikit bdk yg krang ajar, biar dia tahu langit tu tinggi ke rendah, ingat ko power sangat ke, “S4MSEMG T4IK KUCING”

Izan Danish – Kat sijangkang klang…..budak2 di dah kena balun ngan org kampung …..padan muka….

Vral sejak semalam fo0tage sekumpulan remaja membuuli seorang warga emas. Footage tersebuat mendapat kec4man hebat dan kemarahan masyarakat. Penduduk setempat telah mengenalpasti semua remaja didalam vide0 tersebut dan dengan serta-merta telah menangkap awal pagi tadi untuk mengetahui apa motif mereka melayan warga emas tersebut dengan biiadab sekali.

Lokasi kejadian : Sijangkang,Selangor.

Muhammad Hanafi – biiadap tu tak hairan sangat. yg hairan tu b0doh sangat dah rakam g upload… tak ke bangang abadi namanya… sesia je kena kutip anytime ni… hahahaha.

Ahmad Rujhan Zakaria – pendidikan zaman sekarang..di sekolah tugas guru dh terhad dh tak boleh marah2, mengajar hanya ikut sukatan bukan lg mendidik..terlebih ajar marah2 guru akan dimarai semula oleh ibu bapa..harapkn ibu bapa sendiri jelh didik kt rumah, tu pn klu tak sibuk bekerja.

Azim Fadzil – Kesimpulannya…. apa ada pada nama…. nama elok…maksud elok pun kalau begini jadi nya tak ada guna… baik letak nama kebaratan ke… latin ke kan…. tp kelakuan elok. – milo suam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *