Connect with us

Dunia

Akel Zainal Bekas Gitaris Ukays Sah Terbnuh Di SYRlA

Published

on

Bekas pemain gitar kumpulan rock terkenal 1990-an Ukays, Akel Zainal yang menyertai kumpulan miIitan sejak 2014 disahkan terbnuh pada awal tahun ini.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengg4nas (E8) Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay telah memberitahu hal tersebut.

Berdasarkan maklumat diterima pihak poIis, Wan Mohd Aquil Wan Zainal Abidin, 39, dan seorang lagi miIitan Da-ish, Mohd Rafi Udin, 53, m4ut dalam s3rangan udara Rusia di SYRlA pada Januari dan Mac lalu.

Menerusi laporan portal BenarNews, Akel atau Wan Mohd Aquil Wan Zainal Abidin bersama seorang lagi perekrut utama Malaysia bagi kumpulan pengg4nas Negara lsIam (lS) iaitu Mohd Rafi Udin, 53, m4ut dalam s3rangan udara Rusia di SYRlA.

Selain itu, dua lagi individu yang hanya dikenali sebagai Abu Gomez dan Abu Zar mempunyai peranan penting menyebarkan propaganda dan meneruskan usaha pengkaderan di Asia Tenggara.

Mohd Rafi yang juga dikenali sebagai Abu Ain dan Abu Awn al-Malisi dan Akel masing-masing terbnuh pada Januari dan Mac lalu, demikian menurut Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengg4nas (E8) Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay.

Ayob berkongsi perkara itu dengan memetik maklumat antarabangsa daripada rakan sejawatannya serta sumber rakyat Malaysia di SYRlA.

Menurut Ayob, Akel terbnuh bersama isteri dan anak-anaknya selain seorang lagi pejuang lS warga Belgium.

” Maklumat yang diterima berkata bahawa rumah Akel di Baghouz terkena ltupan b0m semasa s3rangan udara pada Mac lalu.

” Isteri dan dua anaknya yang berumur dua dan tiga tahun juga terbnuh,” kata Ayob.

Akel dilaporkan mula menyertai lS sejak tercetusnya konflik di SYRlA dan malah turut ke sana untuk menyertai p3rang.

Pada Oktober 2014, Akel didkwa giat merekrut wanita khususnya pelajar institusi pengajian tinggi tempatan untuk ke SYRlA.

Salah seorang daripada mereka ialah bekas pelajar Kolej Universiti lsIam Antarabangsa Selangor (Kuis), Syamimi Faiqah yang dipercayai lari ke negara itu untuk berkahwin dengan Akel selepas berkenalan melalui Facebook.

Berdasarkan cari Akel Zainal dikatakan berasal dari kelantan dan berita tersebut mngejutkan rakan-rakan yang turut mengenali beliau.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dunia

Anda Masih Ingat Dengan Penyanyi Tegar, Ini Yang Berlaku Padanya Sekarang!

Published

on

By

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang, mungkin  anda masih familiar dengan lirik lagu tersebut.

Kalau pengamen cilik Tegar? masih ingat gak ?
Namanya melejit beberapa tahun yang lalu.

Bahkan ia diundang tampil ke beberapa acara reality show.

Lewat lagu fenomenal yang berjudul aku yang dulu bukanlah yang sekarang, Tegar menjadi viral seketika.
Bahkan Tegar mewujudkan mimpi yang sama dalam lirik lagunya, yaitu masuk ke dapur rekaman.
Penasaran gak gimana kabarnya sekarang ?

1. Tambah Ganteng

Saat Tegar pertama kali terkenal, dirinya masih bocah lucu dengan ukulelenya.

Nah sekarang Tegar udah beranjak dewasa loh

Ya, di umurnya yang  16 tahun, Tegar tumbuh jadi remaja ganteng dan kece.

Artikel ini telah tayang di tribunmanado.co.id dengan judul Ingat Tegar si Pengamen Cilik ? Gak Nyangka Begini Kabarnya Sekarang, -tribunnews

Continue Reading

Dunia

15 Aksi-Aksi Tidur Di Tempat Awam Yang Paling Menggelikan Hati

Published

on

By

Tidur merupakan suatu perkara yang penting dalam kehidupan. Namun demikian, atas pelbagai faktor, ramai orang sekarang yang tidak ‘mampu’ untuk mendapatkan waktu tidur dengan secukupnya.

Jadi, bagi mengantikan waktu tidur malam mereka yang tidak mencukupi itu, rata-ratanya ‘terpaksa’ untuk ‘power nap’ seketika di mana-mana akibat kepenatan. Tidak kisahlah sama ada tidur di tempat kerja ataupun di dalam kelas, gaya-gaya tidur di bawah ini memang menghiburkan sekali.

#1. Bagaimana dia boleh sampai tertidur di atas rak?

#2. Kawan Sekerja Siap Buat ‘Pondok-Pondok’ untuk dia.

#3. Suatu hari pasti dia berbangga ada gambar kenangan bersama Obama Barrack.

#4. Apabila anda sudah tidak larat sangat dengan kerja yang bertimbun.


#5. Apabila tidur di mana-mana pun jadi.

#6. Tak kisah lah tidur macam mana sekalipun, janji dapat tidur.

#7. Ni dah tahap mengantuk betul ni.

#8. Jangan tak sedar pula bila dah sampai di penghujung.

#9. Selebriti pun terasa letih juga.

#10. Masa ‘Academy Awards‘ pun boleh tertidur.

#11. Tengah ditemubual untuk TV Shows pun boleh tertidur.

#12. Empuk sangat tilam itu, sampai terlena.

#13. Pasti sedang berada dalam minggu peperiksaan.

#14. Tak kisah dah apa yang berlaku pun, dah mengantuk sangat.

#15. Mungkin tempat tidur paling selesa bagi dia pada masa itu.

#16. Silap hari bulan, esok sudah berada di tempat lain.

#17. Dah dibuai mimpi.

#18. Janji aku dapat tidur.

#19. Sedang bermimpi jadi penari balet kah?

#20. Dapat bersandar di tiang ni pun jadi lah.

#21. Dah mengantuk sangat ni.

#22. Apabila terlupa siapa di sebelahnya. Boleh terus tertidur.

#23. Memang habis selesa dah ni.

#24. Apabila tidur terlalu nyenyak.

#25. Alolo comelnya, Santa dan bayi.

Bonus: baby dan neneknya.

Tempat mana yang anda atau kawan-kawan anda pernah terlelap tidur? Apakah posisi tidur yang pelik anda dan kawan anda pernah buat? Boleh kongsikan pandangan anda di dalam ruangan komen. – Taiko.fun

Continue Reading

Dunia

14 Gambar Aksi ‘Superhero’ Yang Sempat Dirakamkan Oleh Lensa Kamera

Published

on

By

kadang-kadang wira sebenar bukan Superman atau Kapten Amerika tetapi orang biasa yang kita lihat setiap hari.

Kalini kami telah mengumpul beberapa gambar yang membuktikan bahawa hero yang sebenarnya berada di sekeliling kita.

#1. Mempunyai risiko yang amat tinggi.


#2. Tidak kisah apa yang berlaku di sekeliling anda, hadiah tetap hadiah.


#3. Benda yang sangat penting pada saat-saat ini.


#4. Lelaki ini memberi amaran kepada orang ramai tentang kehadiran polis di situ.


#5. Dah boring sangat nak buat macam mana.


#6. Menakjubkan. Meskipun tinggi melangit, pizza ini tidak jatuh.


#7. Jangan risau saya dah berlatih banyak kali.


#8. Lelaki 80 tahun ini mereka kereta api untuk membawa anjing-anjingnya bersia-siar.


#9. Pasti anda tertanya-tanya bagaimana mereka melakukannya.


#10. Penghantaran mesti sampai walau macam mana pun cuaca.


#11. Terlebih prihatin.


#12. Proses mencipta rekod sedang dijalankan.


#13. Terima kasih kepada siapa yang menulis nota ini.


#14. Ayah memang sentiasa menjadi hero kepada anak-anaknya.

Continue Reading

Trending