Connect with us

Dunia

14 Gambar Aksi ‘Superhero’ Yang Sempat Dirakamkan Oleh Lensa Kamera

Published

on

kadang-kadang wira sebenar bukan Superman atau Kapten Amerika tetapi orang biasa yang kita lihat setiap hari.

Kalini kami telah mengumpul beberapa gambar yang membuktikan bahawa hero yang sebenarnya berada di sekeliling kita.

#1. Mempunyai risiko yang amat tinggi.


#2. Tidak kisah apa yang berlaku di sekeliling anda, hadiah tetap hadiah.


#3. Benda yang sangat penting pada saat-saat ini.


#4. Lelaki ini memberi amaran kepada orang ramai tentang kehadiran polis di situ.


#5. Dah boring sangat nak buat macam mana.


#6. Menakjubkan. Meskipun tinggi melangit, pizza ini tidak jatuh.


#7. Jangan risau saya dah berlatih banyak kali.


#8. Lelaki 80 tahun ini mereka kereta api untuk membawa anjing-anjingnya bersia-siar.


#9. Pasti anda tertanya-tanya bagaimana mereka melakukannya.


#10. Penghantaran mesti sampai walau macam mana pun cuaca.


#11. Terlebih prihatin.


#12. Proses mencipta rekod sedang dijalankan.


#13. Terima kasih kepada siapa yang menulis nota ini.


#14. Ayah memang sentiasa menjadi hero kepada anak-anaknya.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dunia

Anda Masih Ingat Dengan Penyanyi Tegar, Ini Yang Berlaku Padanya Sekarang!

Published

on

By

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang, mungkin  anda masih familiar dengan lirik lagu tersebut.

Kalau pengamen cilik Tegar? masih ingat gak ?
Namanya melejit beberapa tahun yang lalu.

Bahkan ia diundang tampil ke beberapa acara reality show.

Lewat lagu fenomenal yang berjudul aku yang dulu bukanlah yang sekarang, Tegar menjadi viral seketika.
Bahkan Tegar mewujudkan mimpi yang sama dalam lirik lagunya, yaitu masuk ke dapur rekaman.
Penasaran gak gimana kabarnya sekarang ?

1. Tambah Ganteng

Saat Tegar pertama kali terkenal, dirinya masih bocah lucu dengan ukulelenya.

Nah sekarang Tegar udah beranjak dewasa loh

Ya, di umurnya yang  16 tahun, Tegar tumbuh jadi remaja ganteng dan kece.

Artikel ini telah tayang di tribunmanado.co.id dengan judul Ingat Tegar si Pengamen Cilik ? Gak Nyangka Begini Kabarnya Sekarang, -tribunnews

Continue Reading

Dunia

15 Aksi-Aksi Tidur Di Tempat Awam Yang Paling Menggelikan Hati

Published

on

By

Tidur merupakan suatu perkara yang penting dalam kehidupan. Namun demikian, atas pelbagai faktor, ramai orang sekarang yang tidak ‘mampu’ untuk mendapatkan waktu tidur dengan secukupnya.

Jadi, bagi mengantikan waktu tidur malam mereka yang tidak mencukupi itu, rata-ratanya ‘terpaksa’ untuk ‘power nap’ seketika di mana-mana akibat kepenatan. Tidak kisahlah sama ada tidur di tempat kerja ataupun di dalam kelas, gaya-gaya tidur di bawah ini memang menghiburkan sekali.

#1. Bagaimana dia boleh sampai tertidur di atas rak?

#2. Kawan Sekerja Siap Buat ‘Pondok-Pondok’ untuk dia.

#3. Suatu hari pasti dia berbangga ada gambar kenangan bersama Obama Barrack.

#4. Apabila anda sudah tidak larat sangat dengan kerja yang bertimbun.


#5. Apabila tidur di mana-mana pun jadi.

#6. Tak kisah lah tidur macam mana sekalipun, janji dapat tidur.

#7. Ni dah tahap mengantuk betul ni.

#8. Jangan tak sedar pula bila dah sampai di penghujung.

#9. Selebriti pun terasa letih juga.

#10. Masa ‘Academy Awards‘ pun boleh tertidur.

#11. Tengah ditemubual untuk TV Shows pun boleh tertidur.

#12. Empuk sangat tilam itu, sampai terlena.

#13. Pasti sedang berada dalam minggu peperiksaan.

#14. Tak kisah dah apa yang berlaku pun, dah mengantuk sangat.

#15. Mungkin tempat tidur paling selesa bagi dia pada masa itu.

#16. Silap hari bulan, esok sudah berada di tempat lain.

#17. Dah dibuai mimpi.

#18. Janji aku dapat tidur.

#19. Sedang bermimpi jadi penari balet kah?

#20. Dapat bersandar di tiang ni pun jadi lah.

#21. Dah mengantuk sangat ni.

#22. Apabila terlupa siapa di sebelahnya. Boleh terus tertidur.

#23. Memang habis selesa dah ni.

#24. Apabila tidur terlalu nyenyak.

#25. Alolo comelnya, Santa dan bayi.

Bonus: baby dan neneknya.

Tempat mana yang anda atau kawan-kawan anda pernah terlelap tidur? Apakah posisi tidur yang pelik anda dan kawan anda pernah buat? Boleh kongsikan pandangan anda di dalam ruangan komen. – Taiko.fun

Continue Reading

Dunia

Dr Zubaidi Hj Ahmad Kongsi Cara yang Betul memasak mee segera.

Published

on

By

Dr Zubaidi Hj Ahmad.

Saya mencadangkan agar kita tidak terlalu memakan mee segera kerana ianya adalah penyebab penyakit kr0nik terutamanya oleh serbuk perasanya.

Jadikan mi segera hanya sebagai makanan terakhir jika tiada pilihan atau makanan yang diambil jika tiada makanan lain boleh didapati.

Jika tidak boleh berbuat demikian, kurangkan separuh dari pengunaan serbuk perasa tersebut dan jangan hirup kuah mi segera itu.

‘Cara yang BETUL memasak mee segera’.

Biasanya, cara kita memasak mi segera ialah dengan meletakkan mi ke dalam periuk dengan air, kemudian mengisi serbuk perasa dan biarkan bahan bahan tersebut dididih bersama selama 3 minit. Kemudian ia sudah sedia untuk dimakan. Ini adalah kaedah memasak mi segera yang SALAH.


maangchi.

Dengan melakukan cara begitu, kita sebenarnya merebus bahan-bahan yang ada dalam serbuk perasa, terutamanya MSG, yang mana ia akan mengubah struktur molekul MSG dan menyebabkan MSG tersebut berubah menjadi t0ksik.

Perkara lain yang anda mungkin sedar atau mungkin tidak sedar adalah, mi itu disalut dengan pengawet makanan. Pengawet makanan amat berbahaya pada tubuh jika diambil berterusan.

Kaedah yang betul memasak mee segera;

1. Rebus mi didalam periuk air.

2. Setelah mee segera dimasak, toskan mi, dan buang air tersebut yang telah mengandungi bahan pengawet.


Mdekmal

3. Rebus air dalam periuk yg lain hingga mendidih, kemudian masukkan mi tadi ke dalam air mendidih panas itu dan m4tikan api.

4. Hanya pada tahap ini ketika api telah dim4tikan, dan ketika air masih sangat panas, masukkan serbuk perasa ke dalam air tersebut, untuk membuat sup mi.

5. Sekiranya, jika anda inginkan mi kering, keluarkan mi dan masukkan serbuk perisa dan toskannya untuk mendapatkan mi kering.


ealpapara.

Mee segera adalah makanan berproses dan bukanlah makanan yg sihat. Jika pengambilan mi segera lebih daripada 3 kali seminggu, maka ia sangat berbhaya.

APA ITU MSG?

*MSG ialah Mono Sodium Glutamate* sejenis bahan perasa yang mampu merangsang sistem saraf rasa dan otak yg menyebabkan ketagihan terhadap makanan yang diletakkan MSG.

Walaubagaimana pun MSG tidak membun0h kita secara mendadak,yetapi membun0h kita perlahan lahan.

Selain MSG, perhatikan bahan-bahan kimia sintetik yang menjadi rcun dalam makanan kita.

Antaranya:Perasa,Pewarna,Penaik,Penstabil, Pemanis dan Pengawet.

Jadi berhati-hati ketika memilih makanan kita.

sumber; Dr Zubaidi Hj Ahmad

Berikut adalah vdeo tentang mee segera yang singgah di wall admin, namun KESAHIHANnya belum diperakui oleh mana2 pihak. Hannya untuk tontonan santai semata-mata…

Continue Reading

Trending