Keluarga

Bini dah halal pun dikata tak cantik

Dalam membina hubungan suami isteri, banyak perkara perlu diteliti supaya sentiasa seimbang, mewujudkan toleransi dan berpegang kepada tanggung­jawab.

Namun, sejak kebelakangan ini, banyak kes kecvrangan rumah tangga berlaku. Ada yang mendapat perhatian media, tidak kurang juga yang sekadar berlaku dalam kalangan keluarga mahupun teman.

Walau apapun situasinya, kisah kecvrangan pasa­ngan bukanlah isu enteng. Berbanding lelaki, wanita selalunya menjadi m4ngsa dalam kes sebegini.

Anak jatvh sak1t tidak ambil peduli, rupanya berlaku cvrang di belakang bini. Itu pendedahan dibuat seorang isteri apabila mengetahui suaminya mempunyai wanita lain yang dikenali menerusi aplikasi perbualan Omi.

M4ngsa yang memiliki nama Facebook sebagai Cahaya Hati itu memuat naik beberapa paparan skrin perbualan lvcah antara suaminya Firdaus Aiman dan wanita tersebut, Hidayah Wahab.

Lebih menj1jikkan apabila wanita yang berstatus bujang itu mengakui pernah berz1na dengan suami m4ngsa walaupun mengetahui Firdaus telah berkahwin dan mempunyai seorang cahaya mata.

Berikut perkongsian wanita ini di media sosial miliknya

BismillahitawakaltualAllah,
Kpd semua, sy bukan lah nk buka a1b sesiapa atau a1b sendiri..
Tapi sebagai isteri, tahap kesabaran sy ada hadNya.. Hari ini kebahagiaan sy hancvr mvsnah disebabkan org ketiga dan ketidaksetiaan seorg suami trhadap isteriNya.
Allahu.. Berat sgguh ujian mu kepada ku ya Allah

Suami melawat anak sak1t kejap2 je, rupanya…

Pada 6/12/2019 anak kami dimasukkkan ke hospital kerana tidak s1hat, tapi mne tggjwb sorg ayah, apabila ank sakit hanya dtg melawat skjp2.. Tapi sy masih x syak ape2 kerana menganggap dia sbuk, rupa2Nya mlm tu dia pergi jumpa perempuan bernama dayah yg di kenali di aplikasi ‘omi’..

Dia pernah kata saya tak cantik

Sejak kebelakang ni hbgan kami mmg x mcm psagan suami isteri, tdur pon berasingan.. Sy cuba utk ambil hati sang suami, tapi respon yg diberi tidak seperti yg disgka, ‘dia pnh berkata sy tidak cntik’ .. Sy masih brsabar wlaupon hati hanya Allah shja yg thu.

Luluh hati bila periksa telefon milik suami…

Dan pada 4/1/2020 hati sy tergerak utk check hp si suami, sememangNya hp dia sntiasa ada password yg sy sndri x blh thu.. Tapii, dgn petunjuk Allah , sy dpt buka dan betapa luluhNya hati sy,, ya allah,, baca setiap perbualan yg luar jgkaan sy, dgn gambar2 yg sgt mgjengk3lkan, yaAllah, yaAllah.. Kau kuatkan lah aku ya allah
Dgn hati yg kuat, sy contact popuan tu utk kepastian, lagi skali hati sy remvk, apabila perempuan tu(dayah) mgaku setiap perbuatan dia brsama suami.. Allah, sy x sggop nk dgar, tapi ini lah ujian pling besar dlm hidup sy yg sy kena lalui.. Sy prcaya Allah mmg sygkan sy, sbb itu sy diuji sebegitu besar..

Wanita tu mengaku ada hvbungan

Wahai suamiku , sebab itulah rzeki kita tidak pernah ckop, tanpa awk sedar, sikit demi sedikit ditarik.. Awk nk wifi sy pasangkan, rumah x ada tv, kesian kt ank, sy belikan, sy carikan kje, awk mgeluh ckp ‘penat’, deposit rumah sy sediakan, cincin, rantai smua digada1.. ape lagi yg x ckop ????

Tak boleh terima suami berz1na dengan orang lain

Ya allah. Hati sy dh hncvr 1000 kali hncvr, sy dh x blh nk terima suami berz1na dgn org lain, sblm ni byk bnda yg sy blh telan lg. Tapi yg ini, ya Allah.. Sy sggop undur diri.. Hati sy betul2 dh tawar.. Sy akn cuba utk redha laupon ssh dan sgt pahit..

Aku akan kuat demi anak

Kpd hidayah wahab yg anda dh block sy, Ini hanya di dunia, awk carilah sy di akhirat nnt.. Sblm sy post, sy dh pkir dlm utk Tulisam sy ini,
Sy bkn suka2, tapi sy x nk perempuan lain di luar sne trtipu lg dgn manusia2 seperti ini.. Trime ksh Allah dgn petunjuk mu, aku akn kuat demi ank ku
Sy undur diri. Assalamualaikum

BismillahitawakaltualAllah,Kpd semua, sy bukan lah nk buka aib sesiapa atau aib sendiri..Tapi sebagai isteri, tahap…

Posted by Cahaya Hati on Friday, January 10, 2020

Rata-rata warganet m3ngencam tindakan yang tidak bertanggunjawab suami dia

Suami banyak cvrang

Menurut Perunding Motivasi Dan Kaunseling Keluarga, Dr Robiah K Hamzah, kebanyakan yang tergamak berlaku cvrang dalam perkahwinan adalah kaum suami. Fakta itu dijelaskan menerusi purata 10 kes kaunseling rumah tangga yang pernah dirujuk kepadanya.

“Kita boleh lihat lapan daripada 10 kes membabitkan kecvrangan suami. Hanya dua kes yang menyebut mengenai kecvrangan isteri. Hal ini lazimnya berlaku berikutan lem4hnya pegangan agama dan pengaruh nafsv.

p/s: Semoga segala urusan pasangan ini dapat di selesaikan dengan baik demi anak yang tersayang

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

sumber FB Cahaya Hati

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *