ISU SEMASA

“Pembantu Buat Perangai Tinggal Anak Di Rumah Seorang”-Datin Seri Shahida

Isteri kepada jutawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida akui kehidupan mereka sekeluarga tidak sentiasa indah dan mudah seperti yang disangka.

Shahida mendedahkan, dia dan suami pernah diduga pelbagai ujian termasuk anaknya pernah ditinggalkan keseorangan di rumah kerana pembantu rumah melar1kan diri ketika mereka keluar bekerja.
“Kalau orang tengok kehidupan kami orang selalu kata untungnya ada business semua cukup. Alhamdulillah memang saya selalu bersyukur dengan apa juga rezeki mahupun ujian yang Allah bagi.

“Tapi sebenarnya ada juga suka duka kami dalam kehidupan. Dalam hidup ni mana ada orang tak ada mas4lah, dugaan kehidupan rumah tangga, keluarga, dugaan perniagaan yang bermacam-macam ,dugaan staff tak jujur, pembantu buat perangai tinggal anak di rumah seorang! (waktu tu Baem) sebelum datangnya bibik tudung!” tulisnya.

Shahida berkongsi perkara tersebut di akaun Instagram miliknya.

Tambah bekas ahli kumpulan nasyid Solehah itu lagi, dia pernah berputus asa untuk meneruskan perniagaannya bersama suami, namun segera bangkit kerana memikirkan kebajikan pekerjanya dan rezeki yang telah Allah kurniakan.

“Kalau ikut hati mungkin dah lama berhenti niaga sebab tak sanggup nak hadap dugaan-dugaan itu.


“Tapi bila fikir kenapalah aku nak mengeluh, Allah dah bagi banyak nikmat. Pembantu aku sanggup tinggal anak-anak dan tinggal suami datang sini nak cari rezeki, tapi aku Allah uji sikit sahaja dah nak give up!!

“Kalau aku putus asa macam mana pekerja-pekerja aku yang lain. Allah hadirkan kami sebagai perantara untuk rezeki mereka.. Terus semangat datang berkobar-kobar nak buat yang terbaik.

“Apapun bersyukur dengan rezeki Allah pada hari ni, rezeki untuk kami salurkan pada mereka sebagai perantara. Bila dapat bantu orang nikmat dia ialah hati kita bahagia dan gembira,” katanya lagi. Shahida dan Aliff berkahwin pada Ogos 2007.

Pasangan ini dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Ammaar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Yusoff Al Qardawy dan Raudhah serta seorang anak angkat.

Alhamdulillah, Tahniah sekali lagi kami ucapkan buat Dato’ Aliff dan lsteri atas keIahiran cahaya mata mereka yang kelima. Semalam mereka telah membuat pended4han eksklusif wajah anak perempuan mereka disamping single terbaru dibuat khas sempena keIahiran bayi tersebut.

Sangat comel dengan muka putih kemerah-merahan, bagaimanapun menurut Datin ketika itu masih belum ada nama yang sesuai untuk diberi. Hari ini melalui instagram milik Datin, beliau telah mengumumkan nama anaknya RAUDHAH ARSHIYAH BINTI ALIFF SYUKRI yang memberi maksud Taman Terbaik. Sangat sedap nama yang diberikan.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Alhamdulillah….. orang paling teruja mestilah bibik yg x sabar nak jaga saya….. nama saya ialah :-

RAUDHAH ARSHIYAH BINTI ALIFF SYUKRI

yg bermaksud Taman Terbaik…

bibik boleh panggil raudhah je….bukan rabiah…….bibik asyik salah panggil je

Sempat sy snap gambar baby senyum” mood Abah paling hapy dapat anak perempuan

kami s3dih muka Yusuf jelez dn tarik diri menyendiri dgn Raudah Arshiyah nama baby baru family kami

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *