Hiburan ISU SEMASA Keluarga

“Bamm Ooo bam”-Achey Masih Seru Abam Dlm Group Whatsapp. Reaksi Fad Buat Ramai Sebak

Pemergian Abam bukan sahaja ditangisi peminat seluruh negara, malahan yang paling terkesan tentunya dua rakan karib arw4h, Achey dan Fad. Ketiga-tiga mereka adalah ahli kumpulan lawak Bochey yang menempa dalam beberapa program realiti lawak.

Tanya projek Youtube dalam kumpulan Whatsapp

Fad berkongsi screenshot kumpulan Whatsapp mereka dimana Achey memberi salam dan bertanya mengenai perkembangan projek saluran Youtube mereka bertiga. Achey kemudian menyeru arw4h seolah arw4h masih wujud di dalam kumpulan tersebut.

Fad kemudian meminta Achey tidak memulakan drama sedih antara mereka kerana dia sendiri mengelak untuk masuk ke kumpulan berkenaan.

Dia t1pu kita Fad


Achey kemudian mengatakan mereka ‘ditipu’ oleh Abam yang betul-betul ‘tidur’ meninggalkan mereka berdua. Fad selepas itu menenangkan keadaan meminta mereka berdua bersama menjaga nama Bocey yang menjadi satu-satunya peninggalan arw4h.

Fad yang tidak dapat bersama memberi penghormatan terakhir kerana berada di Jepun turut mengenang mereka sempat bersembang bertiga dalam satu bual bicara.

Peminat Bochey tumpang bersedih

Arw4h Abam ‘bersih’ dari cerita bvruk – Jihan Muse

“PEMERGlAN Abam mengingatkan kita mengenai kem4tian yang tidak mengira waktu. Rezeki Abam menghadap Ilahi dalam keadaan yang tenang,” kata pelawak dan pengacara Jihan Muse yang menganggap kem4tian pelawak Abam sangat dic3mburui berikutan arw4h seorang yang sangat baik.

Jihan berkata, melihat pem3rgian Abam yang begitu mudah serta kehadiran ribuan jemaah untuk solat jen4zah adalah sesuatu yang tidak boleh dirancang.

“Siapa yang tak nak pergi dalam keadaan tidur dan masjid dipenuhi dengan lautan manusia untuk mengiringi jen4zah Abam hingga ke perjalanan terakhlrnya.

“Semua itu tidak boleh dirancang. Saya tidak boleh nak cakap diri saya baik dan mendapat pengakhiran yang begitu. Namun, apa yang berlaku mengajar kita untuk sentiasa berbuat baik dengan orang.

“Abam seorang insan yang berhati mulia. Ramai yang menyayanginya dan saya tiada masalah langsung dengannya. Malah, kita juga tak pernah dengar cerita burvk tentang dia selama ini,” katanya.

Menurut Jihan, pem3rgian Abam sesuatu yang amat meng3jutkan apabila satu demi satu orang terdekat dengannya menghadap Ilahi.

“Saya tak sempat nak habis sed1h dengan kehil4ngan beberapa orang hebat dalam industri seni yang saya kenali rapat seperti Din Beramboi, Pak Yus, Abg Pitt Hamzah serta Lok U.

“Dan, semalam dik3jutkan pula dengan berita arw4h Abam menlnggal dunla. Saya seakan ‘b1ngung’ adakah benar berita yang saya terima ini? Semuanya, saya rapat dan pernah bekerjasama sekali,” katanya.

Tambah Jihan, lebih membuatkan dia pilv dengan pem3rgian Abam apabila mengenangkan nasib anak tunggalnya, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lapan bulan.

“Apa yang membuatkan saya lebih pilv, ketika memikirkan anak dia. Bila dah jadi mak kita faham macam mana anak itu bila membesar nanti.

“Tak sempat nak mengenali ayahnya dan apakah dia ingat wajah ayahnya? Itu yang paling sedih,”katanya.

Terdahulu, pelawak popular Abam Bocey, 32, menlnggal dunla di kediamannya di Gombak, Selangor jam 8.30 pagi semalam dipercayai akibat dem4m panas.

Sumber: Fad Bocey/OhBulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *