ISU SEMASA Keluarga

“Dah Tua Pun Tak Ada Otak!” – Chef Wan

Pada satu entri di Instagram miliknya, Dato’ Redzuawan Ismail atau lebih mesra dipanggil Chef Wan berkongsi satu klip video yang dipercayai dari negara jiran.

Klip tersebut memaparkan seorang pemuda membuka botol air di bahagian jualan air di sebuah pasaraya.

Dengan seorang teman yang mengambil video, pemuda tersebut membuka botol air, meminum sedikit seolah-olah merasa air tersebut, kemudiannya menutup kembali dan meletakkan semula di rak air tersebut.

“Budak ni ingat apa yang dia buat tak merbah4ya ke kepada orang lain?

“Dia sepatutnya dihvkum untuk memberi pengajaran bahawa air liurnya menc3markan minuman tersebut!” tulis Chef Wan dalam Bahasa Inggeris.

Menurut Chef Wan, perbuatan tersebut adalah satu perbuatan yang tidak bertanggungjawab.

“Dah tua pun tak ada 0tak!” tambah Chef Wan.

Tulisan Chef Wan turut dipersetujui oleh pelakon Hisyam Hamid yang berharap pemuda tersebut dit4ngkap dan dip3njarakan.

Terdapat juga komen yang mendakwa kejadian tersebut berlaku di negara jiran, Singapura.

“Memang kvrang ajar budak ni. Dia ingat kelakar. Kejadian ni berlaku di Singapura.

“Kita semua di sini takut with this Wvhan virvs spreading but yet he did this. Dia sepatutnya dit4ngkap. Viralkan,” komen withloveyanty.

pr4nk

“Kami saja nak buat pr4nk” – Lelaki Singapura Buat Video ‘Sebarkan Virvs Wvhan’, Tinggalkan Air Liur Dekat Botol Air di Pasar Raya

Posted by Berita Online on Tuesday, February 11, 2020

Dalam klip berdurasi 25 saat itu, seorang remaja lelaki dilihat sedang berdiri di depan peti sejuk yang menyimpan air botol berperisa dekat pasar raya tersebut.

Dia kemudian sedang memilih air dan rakannya yang merakam kemudian bertanya, ‘Nigel, macam mana kamu nak tahu sedap atau tidak?’. Dia menjawab,

Lepas tu dia ambil salah satu botol, buka penutup dan minum. Dengan selamba, remaja tu tutup balik penutup dan letak semula dekat rak peti ais balik! Kawan dia pun ada cakap,

Tak sedap ah? Letak balik ah.”

Bukan setakat satu, dia kemudian buat lagi perkara yang sama dan letak balik botol jus yang dah dibuka serta diminum di atas rak. Tapi lepas video tu viral dan obviously ramai k3cam tindakan j1ijik mereka, kumpulan remaja itu mendakwa mereka sebenarnya bayar jus tersebut dan ia hanyalah pr4nk semata-mata.

Menurut Mothership, mereka juga dah tampil buat permohonan maaf dan mengaku yang mereka sedar perbuatan itu semua s4lah. Selain tu, mereka juga berharap diberi peluang kedua dan berjanji tidak akan berbuat perkara yang sama di masa hadapan.

Memang kami seperti kebudak-budakan dan tidak matang. Saya tahu ramai yang cakap kami patut dip3njara dan dihvkum. Tapi saya harap kami diberi peluang kedua.”

Saya betul-betul berharap peluang kedua diberikan kepada kami kerana kami masih muda dan sedang belajar.”

Tervk betul perangai. Time tengah kecoh coronavirvs ni boleh pulak nak pr4nk bagaiii.

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *