ISU SEMASA Keluarga

Dr. Erin tak mengaku dia punca keretakan rumah tangga Dai Farhan bersama bekas isteri

Isteri kepada pendakwah sensasi Da’i Farhan, Dr. Erin telah memuat naik foto bersama anak perempuannya, Isha Sukri di Instagram (IG) miliknya.

Menurut Dr. Erin, anak sulungnya itu adalah tulang belakang dalam kehidupannya dan bakal menjadi salah seorang pewaris untuk harta yang ditinggalkan.

“Harta dunia akhirat mama.. As the eldest one you @isha.sukri became my back bone..

“Kita kalau nak wariskan harta pada anak-anak tak apa.. Jangan wariskan penyak1it keturunan kalau boleh..

“Boleh ke tak wariskan penyak1it keturunan ni pada anak-anak ye. Macam boleh je kot..

“Alhamdullilah 2 dara pingitan tengah menunggu kilang kami wrapping for the final touch.. Siapkan apa yang patut sebelum pergi menenangkan jiwa dan perasaan,” tulisnya.

Bukan Dirinya Pvnca

Walaubagaimanapun, kelihatan netizen menyindir serta menasihati supaya anak-anak itu tidak akan menjejaki langkah ibunya berkahwin dengan suami orang.

Namun, Dr. Erin tidak berdiam malah mendedahkan bukan dirinya pvnca ker3takan rumah tangga suaminya, Dai Farhan bersama bekas isteri, Fatin Nurul Ain.

Oleh sebab itu, Dr Erin atau nama sebenarnya Noorainul Naqim Mohd Radzi, 41, mengambil keputusan untuk menutup ruangan komen kembali selepas dipenuhi dengan kata-kata k3sat.

Mengimbas semula, Farhan telah mencera1ikan Fatin ketika sedang sarat hamil menerusi aplikasi WhatsApp pada 3 Disember tahun lalu.

Hal itu terjadi selepas Farhan mengahwini Dr. Erin ketika sama-sama mengerjakan umrah di Tanah Suci Makkah sebelum itu.

Hasil perkongsian hidup Farhan dan Fatin, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Fariha, 2, dan Nik Farrel Fahim yang dilahirkan pada 5 Januari lalu.

Isteri Dai Farhan Dah Berbaik Dgn Bekas Madunya Dan Redha Utk Dimadukan.

Bercakap sahaja tentang Dai’ Farhan mungkin sudah ramai yang tahu tentang kekecohan berlaku di sebalik rumahtangga dia bersama pasangan di mana sudah tercetus peleraian talak satu kepada isterinya iaitu Fatin dan selepas berkahwin dengan wanita lain.

Apabila ia melibatkan perpisahan atau poligami mungkin isu ni cukup sensitif di kalangan kita sehingga ramai yang mengeluarkan pendapat masing-masing di media sosial tanpa ada pandangan yang berasas dan fakta sebenar.

Setelah berbulan isteri kepada ustaz Farhan , Noorainul Naqim Mohd Radzi atau lebih dikenali dengan nama Dr. Airen menutup komen di laman IGnya. Baru-baru ini beliau membuka semula ruangan komen dan berkongsi gambar bersama Eyra anak bekas isteri suaminya Fatin.

Beliau juga menjawab kritikan dari warganet yang mula menbanjiri ruangan komen tersebut.

Tidak lama selepas itu Dr erin pula memuat naik gambar berpelukkan bersama bekas madunya Fatin serta memuji sikap suaminya itu. Wahai zaujku @farhanmutawwif Engkaulah seorg manusia yg boleh memberikan jwpan dr ramai ramai ust yg sy pernah tanya dari segi agama kenapa sy harus trima berpoligami pd awal perkenalan..

suamiku inilah manusia yg blh menjawap semua persoalan ku dan mengubah hati dan akalku tentang knp org perempuan kena s@kit hati dlm bab ni mcm tak adil je.. apa perasaan lelaki kalau perempuan dia ada laki lain mesti s@kit kan..tp ayg blh memberikan jwpan yg boleh membuka hati sy utk berpoligami ketika itu wlp sy seorg anti poligami..

tak mungkin sy berkongsi suami dgn org lain sy rela menjanda 100 kali pun.. biarla org nk kata sy atur laki dlm hidup sy, janji sy tak share dan tak amik laki org, sy tak kisah keje siang malam untuk bsrkan ank walaupun bekas bekas suami tak bagi sekupang pun,

sy blh hadapi smua ujian yg diberi cuma sy selalu berdoa jgnla Engkau Ya Rabb uji sy dengan dapat laki kaki perempuan or laki org sbb tu je yg tak mampu sy hadapi dlm dunia ni, sy selalu kata sy yakin Allah ada dan selalu minta Allah jaga hati sy..

Tp tula bila Allah nk makbulkan doa doa kita ni Allah uji dl betul ke ko betul btul beriman ko redha dgn segala ujian segala takdir yg Aku tetapkan walaupun tu paling ko tak mampu hadapi.. Allah beri sy 1 tiket ujian di cemuh di keji sbb kawin laki org benda yg sy paling tak boleh hadap tp tula sy rasa sy dh blh hadapi smua ni dgn hati yg tenag..

moga Allah mendgr dan makbulkan doa sy utk jd mcm mama sy yg sgt penyabar orgnya dlm kehidupannya yg di madukan dan di abaikan tp dia redha tak pernah ckp buruk psl suaminya wlp Dpn kami ank branak sbb dia kata mungkin ni tiket dia utk masuk syurga melalui suami dia yg abaikan dia..

smp akhir hayat mama, abh tetap true love mama wlp abh ada true love yg lain.. Perginya mama dlm keadaan yg sgt indah mengadap cinta Agong moga Allah tempat kan mama si syurga bersama orang orang yg sabar..sy pun akn korban perasaan sy jg kalau itu blh membuatkan suami dan ank2 sy happy..

utk zaujku yg dikasihi tetaplah memberi ilmu kebaikan wlp kadang kadang kita dianggap salah kerna kita smua pendosa dimuka bumi ni xde sorg yg xbt salah..jalani kehidupan dgn sebaik mungkin..selagi mn sy masih isteri sy akn sentiasa berada d belakang ayg..

kalau ditakdirkn sebaliknya ayg tetap tok imam favourite sy. Ramai yang menyatakan syukur melihat kedua pihak telah berbaik namun ada juga yang meminta Ustaz Farhan merujuk kembali bekas isterinya itu. Isu rumah tangga mereka ini sudah pastinya menarik perhatian ramai pihak

lebih-lebih lagi apabila melibatkan seorang pend@kwah. Rata-rata warganet mengkritik tindakan daie dan bersimpati dengan nasib isteri pertamanya. Jika sudah berbaik kini, syukurlah. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber : Ig Dr Erin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *