Connect with us

ISU SEMASA

“Sumpah Demi Allah, Belum Jual Lagi” – Aliff Syukri buka ‘rahsia Topeng B0cor

Published

on

Beberapa hari lalu, kec0h satu Malaysia dengan video live Instagram usahawan kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri. Berikutan itu, beliau tampil memberi penjelasan mengenai produk topeng mukanya yang boc0r apabila diletakkan air.

,Datuk Seri Aliff Syukri kant0i menjual topeng boc0r terus hangat diperkatakan. Perkara itu sekaligus menimbulakan rasa tidak puas hati netizen yang mempersoalkan kualiti topeng muka berharga RM25 itu.

Lebih mengejutkan video Aliff Syukri itu bukan sahaja dik3cam di Malaysia, malah turut mendapat perhatian dunia selepas tular di laman komuniti terkemuka, Reddit sehingga menjadi bahan jenaka ramai.

Masih diperingkat uj1an

Menurut Aliff Syukri menerusi postingnya pada petang Rabu, topeng muka tersebut belum dijual kerana masih dalam peringkat ujian.

“Assalamualaikum, terlebih dahulu saya ingin mengucapkan terima kasih kerana sudi membaca curahan hari saya. Saya amat sedih ketika ini kerana dihina pelbagai pihak sedangkan satu mask pun tak terjual.”

“Sebenarnya, isu video live mask yang boc0r itu tidak disangka oleh saya dan saya hanya membuat pre-order sahaja sedangkan benda ini tidak dijual sama sekali,” jelasnya.


Foto: IG

Topeng tersebut sebenarnya baru sampai dari kilang dan pihaknya berniat untuk mencuba dan melihat respons pengguna terhadap kualitinya.

“Saya mohon maaf sekiranya ada yang menganggap saya cuba menipu pengguna, saya sendiri pun tidak menjangkakan perkara tersebut. Sehubungan itu, kami telah menaik taraf kualiti topeng muka kami dan kali ini tidak bocor lagi”

Datuk Aliff dikatakan akan menyumbangkan seribu keping topeng muka tersebut secara percuma kepada golongan miskin.

Dalam pada itu, Aliff turut merayu kepada masyarakat supaya berhenti mencari kesalahan dan melemparkan t0hmahan terhadapnya.

Semoga penjelasan ini dapat memuaskan hati netizen di luar sana.

Terdahulu, menerusi Instagram Live, Aliff mempromosikan topeng muka tersebut bahawa ianya tidak boleh ditembusi vivs COVI1D-19 kerana ia mempunyai dua lapisan. Dalam demonstrasi pertama, Aliff cuba membuktikan topeng keluarannya itu tidak berjaya ditembusi angin.

Netizen seterusnya mencabar untuk melakukan ujian kalis air sama ada topeng itu mampu menghalang air daripada menembusinya atau tidak. Namun, perkara tidak disangka-sangka berlaku apabila air bocor menembusi topeng yang dijualnya itu.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ISU SEMASA

Pendedahan Siapa Sebenar Ebit Lew

Published

on

By

Hari ini nama ustaz Ebit Lew mula terpalit dengan pelbagai pandangan negatif oleh sesetengah pihak, yang sepertinya tidak senang duduk melihat kerja amal yang dilakukan.

Ditvduh Sengaja Tayang kereta mewah?

Sehinggakan, ada pulak beberapa pihak yang cuba melemparkan tuduhan dengan menggunakan isu kereta mewah yang digunakan ustaz Ebit dalam misi bantuannya.

Senang2 nak tvduh dia guna duit derma

Tidak senang dengan tuduhan yang dilemparkan terhadap ustaz Ebit Lew, seorang pengguna Facebook dengan nama akaun Yusran Yusof telah mendedahkan pendapatan yang dimiliki oleh pendakwah tersebut adalah atas usahanya sendiri.

Berikut satu perkongsian menarik pendedahan siapa sebenarnya Ebit Lew dari pemilik facebook Nazib Hashim. TYulisan Lisa Sara

PENDEDAHAN SIAPAKAH SEBENARNYA USTAZ EBIT LEW ?

Siapa yang tertanya-tanya Ustaz Ebit tu kenapa dia kaya siap bawak Vellfire tu ni yang KakLis nak share apa yang KakLis tau.

Ustaz Ebit buat dakwah ni bukan benda baru. Dah bertahun-tahun dulu. Dia buat benda yang orang tak sanggup buat. Berpenat lelah, menahan muka mengadap orang. Kena hina, maki, cemuh, kena halau.

Dakwah gelandangan, masuk lorong, dakwah kat kelab, dakwah maknyah, budak punk, orang kat penjara, budak-budak rosak akhlak, dakwah suami isteri yang nak bercerai, dakwah orang masuk islam berapa ramai.

Banyakk. Sangat banyak kerja dakwah dia. Dia bukan setakat ceramah kat masjid dan tv tapi dia turun padang sekali.

Tentang kekayaan Ustaz Ebit.

Benda pertama orang nampak dia kaya sebab dia bawa Vellfire kan? Bukan sebab dia tayang beli handbag ribu, melancong sana sini kat luar negara.

Masa PKP ni baru orang nampak betapa banyaknya duit dia sebab dia buat sumbangan bertan-tan lori pada orang tak kira kaum dan agama.

Sumbangan tu datang dari NGO ustaz iaitu Pertubuhan Kasih Umat Malaysia. Kita juga tak tahu banyak mana duit sendiri yang Ustaz Ebit guna.

Ustaz Ebit selalu ulang. Mungkin sekali ini je peluang dia ada untuk dia buat baik tolong orang sebanyak-banyaknya. Ustaz Ebit nampak Covid19 adalah ladang dia untuk buat pahala.

Macam mana dia kaya?

Ustaz Ebit ni dia berniaga. Dia ada:

1. Restoran Paramount Coffe House – 3 biji restoran

2. Butik baju Elew Design – 1 kedai

3. Menulis 9 buah buku. Banyak buku Ustaz ni Bestseller dah bertahun-tahun kat kedai buku. Boleh bayang duit masuk non stop?

4. Dia ada syarikat motivasi Transform Jiwa sendiri. Program yang paling terkenal ialah Keluarga Sunnah. Beribu-ribu dah orang join. Program ni dah selamatkan banyak keluarga.

Suami isteri yang nak bercerai tak jadi bercerai. Keluarga kacau bilau dapat balik hidayah dekat semula pada Allah asbab Ustaz Ebit. Ada ramai yang masuk islam.

Siapa yang kata program takat bagi orang nangis tu meh sini nak tanya, kau boleh buat orang nangis ingat kat Allah ke? Kau boleh bantu orang berubah taubat ke? Kau dah islamkan berapa ramai orang? Kau dah selamatkan berapa banyak keluarga?

Ada?

Program motivasi lain pun banyak. Prokids, program-program dakwah dan motivasi ke agensi-agensi kerajaan dan swasta. Program masuk tv lagi.

5. (Tambahan lupa nak tulis) Video dakwah di You Tube. Ini juga jadi sumber pendapatan pasif untuk Ustaz. Ini juga antara sebab Ustaz selalu ambil video dan gambar. Bahan yang sama digunakan untuk sebarkan dakwah.

Fikir logik. Kalau dah macam ni memangla Ustaz Ebit kaya. Setakat bawak Vellfire memang dia sangatlah mampu nak banding dengan berapa pendapatan Ustaz.

KakLis pun bisnes. KakLis tau orang bisnes kat rumah pun ada yang mampu beli Vellfire inikan kalau macam Ustaz ni bisnes macam-macam. Lagilah terlebih mampu.

Jika ada yang tak puas hati dengan Ustaz, sebaiknya tanyalah Ustaz sendiri. Daripada tulis status nampaklah tak elok bila ditulis orang yang berpendidikan agama. Sedih.

KakLis ni bukan orang baik. Ustaz Ebit buka mata yang orang islam mesti kaya untuk boleh bantu orang. Orang kaya ada kemampuan besar untuk bantu lebih ramai orang. Sedekah yang ditunjukkan boleh galakkan orang lain turut nak bersedekah.

Lepas banyak tengok Ustaz Ebit buat sedekah, buat baik dan bantu orang tak kira bangsa dan agama baru terbuka hati, terbuka mata nak ikut buat benda yang sama ikut kemampuan.

Kawan,

Kalau kita tak mampu sedekah banyak macam Ustaz cukuplah sekadar sedekah ikut kemampuan, jaga mulut, jaga tangan dan jaga hati dari buat d0sa.

Ustaz Ebit selalu bawa mesej untuk ikut akhlak Nabi SAW. Benda ni susah nak dibuat. Kita banyak dengar ceramah tapi kita tak nampak banyak cara nak buat.

Ustaz Ebit dia tunjuk dengan perbuatan. Cakap pun lembut je takde bahasa kasar. Muka pun bersih je. Dengan mak ayah, isteri dan anak-anak penuh dengan kasih sayang.

Harap posting KakLis ni dapat menjawab persoalan orang-orang yang banyak tertanya-tanya tentang kekayaan Ustaz.

– Lisa Sara~

Pendapatan dari Youtube pun ribu2

Menafikan dakwaan konon ustaz Ebit Lew meraih kekayaan dengan wang derma, Yusran Yusof yang telah menyiasat serba sedikit mengenai sumber pendapatan pendakwah, yang datangnya daripada saluran Youtube dan perniagaan yang dijalankan.

“Page fb 1.8juta followers, Youtube dh ada 400k subscriber dengan 3k-56k us dolar (rm12K – RM224K) pendapatan melalui Youtube sebulan dan tahunan 42k-600k usd (rm168k- rm2 juta lebih)

Banyak lagi sumber kewangan dia

Untuk pengetahuan ramai, ustaz Ebit Lew mempunyai tiga buah cawangan restoran, ditambah pula dengan pendapatan daripada penjualan buku dan jemputan ceramah.

Karier: Pengarah Urusan Transform Training & Consultancy, Perunding Latihan, Penceramah Motivasi dan Penceramah Bebas

Antara tips murah rezeki yang dikongsikan oleh Ustaz Ebit Lew dalam hidup seharian;

“Dua kunci rezeki dan ketenangan datang dalam hidup kita.
Sayang dan jaga isteri dengan baik, jaga solat.
Sebelum mulakan kerja, solat 2 rakaat. Nak buat apapun. Minta pada Allah duhulu..”

“Tidak pernah kecewa sebuah keluarga yang membawa sunnah Nabi SAW. Tiada yang boleh memberi bahagia selain dari Allah SWT”

Maka tidak hairanlah jika ustaz Ebit mampu untuk berkereta merah. Justeru sebelum menuduh ada baiknya kita siasata dahulu dan jangan menghentam orang sesuka hati.

Semoga Allah sentiasa merahmati Ebit Lew dan melharikan lagi insan dermawan seperti beliau

“Moga Allah Beri Kekuatan Kepada Ustaz Ebit Liew” – PU Azman

Continue Reading

Trending